ZAŠTO TREBA VEŽBATI?

Većina ljudi danas vreme provodi sedeći, što je dovelo do toga da se problemi i bolesti lokomotornog sistema, kao i mnoge hronične bolesti, javljaju sve češće. Bolovi i smanjena pokretljivost u različitim segmentima tela, a najčešće u vratnom i/ili lumbalnom delu kičme, značajno smanjuju kvalitet života u celini. Mnoga naučna istraživanja su dokazala da redovno vežbanje produžava život, tako što pozitivno deluje na ukupno psihofizičko stanje organizma. Fizička aktivnost unapređuje lokomotorni sistem, ali i respiratorni, kardiovaskularni, digestivni, endokrini sistem, kao i ukupni metabolizam. Ona preventivno deluje na pojavu ili težinu ispoljavanja mnogih hroničnih bolesti – šećerne bolesti, povišenog pritiska, ishemijske bolesti srca i mozga, osteoporoze i svih oblika degenerativnog reumatizma.

KO TREBA DA VEŽBA?

Mirovanje se savetuje u slučajevima ozbiljnih oštećenja zdravlja, kao što su akutna zapaljenja, popuštanje ili otkazivanje vitalnih organa, periodi posle nekih težih operacija i sl. U svakom slučaju, ako je Vaše zdravlje ozbiljno narušeno, pre započinjanja bavljenjem nekim sportom, treba da konsultujete svog lekara. Uopšteno govoreći, svi treba da vežbaju, ali program i intenzitet vežbi se prilagođava individualno, na osnovu aktuelnih problema i zdravstvenog stanja svakog čoveka.

KAKO VEŽBATI?

Da bismo postigli sve željene dobre efekte fizičke aktivnosti, a izbegli loše, kao što su povrede, treba da se držimo dva osnovna načela – da vežbamo pravilno i vežbamo redovno.

Važno je izabrati fizičku aktivnost koja je adekvatna za svakog pojedinca, a najbolje je izraditi individualni program vežbi. Ako za to postoji mogućnost, vežbe treba sprovoditi svakodnevno.
Najbolje je vežbati ujutru, na početku dana, jer tako postižemo brže razbuđivanje, pokretanje metabolizma i bolje raspoloženje. Takođe, tako poboljšavamo koncentraciju i radnu sposobnost. Vežbati možemo i u pauzama od posla ili krajem dana kako bismo se relaksirali.

REDOVNO I PRAVILNO VEŽBANJE PRODUŽIĆE I POBOLJŠAĆE VAŠ ŽIVOT BEZ OBZIRA NA TO KOLIKO GODINA IMATE, KOLIKO STE ZAUZETI ILI OPTEREĆENI OBAVEZAMA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA.